Absolwent wspiera studenta. Pierwszy „give away” na uczelni wyższej.

grant Uczelnia Łazarskiego

Co trzeba zrobić, żeby dostać semestr studiów prywatnych zupełnie za darmo? Mieć bardzo wysokie wyniki egzaminu maturalnego? Być mistrzem Polski w siatkówce? Być szczególnie uzdolnionym muzykiem? Nie tym razem.

Absolwent Uczelni Łazarskiego wpadł na nietypowy pomysł wparcia jednego z kandydatów na studia.  Zorganizował konkurs, w którym do wygrania był grant na 4000 zł do wykorzystania na opłacenie czesnego na wybranym kierunku studiów. Aby wygrać, trzeba było polubić konkretne profile na Instagramie i oznaczyć osoby, z którymi chciałoby się studiować  na Uczelni Łazarskiego. Tak, tylko tyle! Postanowiliśmy poznać bliżej pomysłodawcę konkursu – Aksena Semaka – i zapytać go o szczegóły przeprowadzenia rozgrywki, a także o jego relacje z samą Uczelnią Łazarskiego.

Aksen, skąd wziął się pomysł przeprowadzenia takiego konkursu?

– Ta historia wcale nie jest taka krótka i prosta, na jaką wygląda. Wszystko zaczęło się od projektu filmu, który moja agencja realizowała wspólnie z Uczelnią Łazarskiego. Razem z zespołem wpadliśmy na pomysł stworzenia spotu promocyjnego, opierającego się na technice POV.

Czy możesz nam powiedzieć bliżej, na czym polega POV?

– To skrót od „point of view” – są to ujęcia z kamery, które mniej więcej odpowiadają pozycji, na jakiej znajdują się oczy bohatera. To technika często wykorzystywana w grach wideo i nasz spot trochę do nich nawiązuje. Wciągamy kandydata w świat wirtualny Uczelni Łazarskiego.

Czy wprowadzenie do filmu elementów VR ma coś wspólnego z obecną sytuacją pandemii na świecie?

– Zdecydowanie tak. Uczelnia przeniosła w kilka dni nauczanie i całe życie akademickie do online’u. Podczas rekrutacji nie mogły i wciąż nie mogą być organizowane tradycyjne dni otwarte – spotkania z wykładowcami i studentami. Postanowiliśmy więc zaprosić kandydatów na spotkanie z Uczelnią poprzez film w konwencji VR.

[Film można obejrzeć na: https://www.youtube.com/watch?v=9Zv0AZeH7dc&t=17s

No dobrze, ale co ma film do konkursu i fundowania grantu?

– Odzew, z jakim spotkaliśmy się po publikacji filmu, przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Setki tysięcy wyświetleń na Facebooku, Instagramie, Youtubie, setki polubień, komentarzy i udostępnień. Zamieściłem film także na swoim prywatnym profilu, a że jestem obcokrajowcem, to zainteresowały się nim również duże profile na Instagramie, które koncentrują wokół siebie cudzoziemców mieszkających w Polsce lub planujących przeprowadzkę.  Zupełnie się tego nie spodziewałem, więc pomyślałem: „Ok, odwdzięczymy się im, a jednocześnie wesprzemy finansowo jednego z kandydatów na studia, którym przecież niedawno sam jeszcze byłem”. Konkurs wygrał chłopak z Ukrainy – Ivan Tsaregradski, z którym mieliśmy przyjemność – wraz z przedstawicielem z Uczelni Łazarskiego – spotkać się i osobiście pogratulować.

Dlaczego wybrałeś taką formę konkursu. Zwykle, aby wybrać grant, trzeba coś przygotować, zaprezentować.

– No właśnie – słowo „zwykle” jest tutaj kluczem. W mojej pracy staram się nie robić tego, co inni robią „zwykle”. Zawsze próbuję osiągnąć efekt zaskoczenia i pewnej innowacyjności. 

Jak doszło do rozpoczęcia Twojej współpracy z uczelnią?

– Z Działem Marketingu Uczelni Łazarskiego współpracuję już od czasów studenckich, kiedy to realizowałem swoje pierwsze autorskie projekty takie jak np. Warsaw Business Game –  międzyuczelniany konkurs dla osób interesujących się ekonomią, finansami oraz biznesem. Od tamtej pory mamy świetne relacje, które owocują ciekawymi projektami. Poza tym Uczelnia Łazarskiego to moja Alma Mater – mam do niej sentyment i mnóstwo pozytywnych wspomnień i skojarzeń. Ponadto w projektach najczęściej biorą udział studenci i absolwenci UŁa – a więc także moi znajomi, których zarówno ja, jak i Uczelnia chcemy angażować w różnorodne, ciekawe inicjatywy. Już same spotkania z tymi ludźmi sprawiają, że praca staje się także przyjemnym, wspólnym spędzaniem czasu.

Dziękujemy za rozmowę.

*Aksen Semak – 22-letni absolwent Uczelni Łazarskiego, CEO Warsaw Business Youth , CEO startupu Socium.Media.

***

Więcej uczelni na stronie mapaakademicka.pl.