Warszawska mapa akademicka

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie (ChAT) jest uczelnią publiczną (państwową) o blisko 70-letniej tradycji. Wyznacznikiem Uczelni jest wysoki poziom nauczania, tolerancja i wielokulturowość. Akademia jest położona w dogodnej lokalizacji (Bielany) i posiada nowoczesną infrastrukturę dydaktyczną oraz sportową. Jej strukturę tworzą Wydział Teologiczny i Wydział Nauk Społecznych. Oba wydziały posiadają uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego. Decyzją Ministra Edukacji i Nauki Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie w dwóch dyscyplinach naukowych uzyskała oceny: A w dyscyplinie nauki teologiczne i B+ w dyscyplinie pedagogika.

Uczelnia realizuje swoje zadania w oparciu o zasadę dialogu, wspólnych wartości wszystkich wyznań́ chrześcijańskich oraz kultur i tradycji; oferuje elastyczny, nowoczesny program zajęć, unikalną atmosferę, kameralny charakter, studia realizowane są w nowoczesnym i przyjaznym kompleksie akademickim zlokalizowanym przy ul. Broniewskiego 48 w Warszawie.

Uczelnia realizuje swoje zadania w oparciu o zasadę dialogu, wspólnych wartości wszystkich wyznań́ chrześcijańskich oraz kultur i tradycji; oferuje elastyczny, nowoczesny program zajęć, unikalną atmosferę, kameralny charakter, studia realizowane są w nowoczesnym i przyjaznym kompleksie akademickim zlokalizowanym przy ul. Broniewskiego 48 w Warszawie.

Wydział Nauk Społecznych

Wydział Nauk Społecznych ChAT jest jednostką badawczo-dydaktyczną Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej prowadzącą studia stacjonarne, studia podyplomowe oraz inne formy kształcenia. Prowadzi współpracę naukową z ośrodkami zagranicznymi w ramach programów Erasmus+, umów bilateralnych oraz programów stypendialnych.


Wydział posiada uprawnienie (przyznawane na podstawie zewnętrznej ewaluacji jakości działalności naukowej w dyscyplinie, do której przypisane są kierunki studiów) do kształcenia nauczycieli, które posiadają wyłącznie uczelnie, które prowadzą badania naukowe, korzystają z najnowszych zdobyczy naukowych w zakresie kształcenia nauczycieli i edukacji uczniów. Dbamy o wysoki poziom dydaktyczny i naukowy prowadzonych zajęć, rozwijając zainteresowania studentów. Jesteśmy otwarci na współpracę z otoczeniem zewnętrznym – zapraszamy gości prowadzących wykłady, warsztaty i kursy dla naszych studentów, organizujemy praktyki i staże studenckie.


W trakcie studiów to Ty podejmujesz decyzję dotyczącą wyboru specjalizacji i ścieżki kształcenia. Wybierz świadomie swoją przyszłość! Zapisz się na studia!
Szczegółowe informacje dotyczące oferty studiów: wns.chat.edu.plirk.chat.edu.pl

Kierunki

Studia stacjonarne

Administracja (lic.)

Studia I stopnia trwają 3 lata (6 semestrów). Absolwenci otrzymują tytuł zawodowy licencjata administracji


Nabyte i rozwinięte w trakcie studiów kompetencje i umiejętności, pozwalają absolwentom studiów pierwszego stopnia na kierunku Administracja (studia licencjackie profil praktyczny) na podjęcie pracy na średnich szczeblach zarządzania w administracji państwowej i samorządowej, a także w jednostkach gospodarczych, a także, co stanowi specyfikę naszej uczelni instytucjach administracji kościołów i związków wyznaniowych. Absolwenci mogą ponadto podjąć i sprawnie prowadzić własną działalność gospodarczą lub współpracować z szeroko rozumianym biznesem. Absolwent studiów pierwszego stopnia (studiów licencjackich) na kierunku Administracja posiada szeroką wiedzę teoretyczną oraz praktyczną z tych dziedzin naukowych, które zajmują się różnymi stronami i obszarami działania administracji. Studia zapewnią mu przyswojenie umiejętności niezbędnych w kontaktach społecznych oraz w wykonywaniu funkcji administracyjnych i biurowych. Absolwent posiada wiedzę kierunkową i praktyczne umiejętności, które zdobywa podczas praktyk zawodowych organizowanych przez uczelnię w ramach umów uczelni z uznanymi instytucjami administracji publicznej i niepublicznej różnych szczebli. Studia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata administracji.


STUDIA DOSTOSOWANE DO POTRZEB OSÓB PRACUJĄCYCH – zajęcia odbywają się po godzinie 15.00, hybrydowa forma studiów w siedzibie uczelni oraz online

Pedagogika (lic.)

PEDAGOGIKA – STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA – (3 LATA, 6 SEMESTRÓW)


Studia nauczycielskie pierwszego stopnia na kierunku pedagogika są pierwszym etapem przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie wybranej specjalności. Studenci odbywają obowiązkowe praktyki w placówkach oświatowych. Uzyskany tytuł zawodowy (licencjat), który pozwala ubiegać się o przyjęcie na studia drugiego stopnia.
Studia I stopnia trwają 3 lata (6 semestrów). Absolwenci otrzymują tytuł zawodowy licencjata pedagogiki.


STUDIA REALIZOWANE SĄ W TRYBIE STACJONARNYM DOSTOSOWANYM DO POTRZEB OSÓB PRACUJĄCYCH – zajęcia odbywają się po godzinie 15.00, hybrydowa forma studiów w siedzibie uczelni oraz online.


PODSTAWA PRAWNA REALIZOWANYCH STUDIÓW:
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102)
• Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t.j. Dz.U. 2024 poz. 453)


SPECJALNOŚCI:
Wybór specjalności następuje na drugim semestrze (specjalność realizowana od trzeciego semestru studiów). Uruchomienie specjalności jest uzależnione od wymaganej liczby osób nią zainteresowanych. O liczebności grup decyduje Dziekan Wydziału Nauk Społecznych ChAT.


PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA I MIĘDZYKULTUROWA
Absolwent studiów licencjackich na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika resocjalizacyjna i międzykulturowa wyposażony zostanie w wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, wykazującymi zachowania dewiacyjne lub wymagającymi wsparcia w procesie resocjalizacji. Potrafi diagnozować problemy społeczne, stosować odpowiednie metody wychowawcze i terapeutyczne oraz pracować w środowisku wielokulturowym. Jest przygotowany do prowadzenia działań interwencyjnych, profilaktycznych i wspierających proces readaptacji społecznej.
Może podjąć pracę w placówkach resocjalizacyjnych, takich jak zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich, młodzieżowe ośrodki wychowawcze i socjoterapeutyczne. Znajdzie zatrudnienie w instytucjach penitencjarnych, ośrodkach interwencji kryzysowej, domach samotnej matki i schroniskach dla osób w kryzysie bezdomności, w organizacjach pozarządowych zajmujących się resocjalizacją, pomocą migrantom oraz profilaktyką społeczną, a także w instytucjach pomocy społecznej, takich jak ośrodki pomocy społecznej i powiatowe centra pomocy rodzinie.
Osoby kontynuujące studia na studiach drugiego stopnia na tej specjalności nauczycielskiej i odbyciu praktyk pedagogicznych, po uzyskaniu tytułu magistra będą mogły podjąć pracę w placówkach oświatowych jako nauczyciele.


TERAPIA PEDAGOGICZNA Z ELEMENTAMI ARTETERAPII
Absolwent studiów licencjackich na kierunku Pedagogika, specjalność Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii posiada wiedzę i umiejętności z zakresu terapii przez sztukę oraz wsparcia pedagogicznego osób z różnymi trudnościami rozwojowymi, emocjonalnymi i społecznymi. Potrafi wykorzystywać różne formy ekspresji artystycznej w celu wspierania rozwoju, rehabilitacji i integracji osób w różnym wieku. Jest przygotowany do pracy z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi oraz seniorami, dostosowując metody terapii do indywidualnych potrzeb podopiecznych.
Może znaleźć zatrudnienie w placówkach terapeutycznych, ośrodkach rehabilitacyjnych, domach pomocy społecznej, hospicjach oraz w organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem osób z niepełnosprawnościami lub zaburzeniami emocjonalnymi. Może pracować w instytucjach kultury, takich jak domy kultury czy centra twórczej terapii, prowadząc warsztaty artystyczne o charakterze terapeutycznym. Jego kompetencje są także przydatne w ośrodkach interwencji kryzysowej oraz programach profilaktycznych i reintegracyjnych skierowanych do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Osoby kontynuujące studia na studiach drugiego stopniu na tej specjalności nauczycielskiej i odbyciu praktyk pedagogicznych, po uzyskaniu tytułu magistra będą mogły podjąć pracę w placówkach oświatowych jako nauczyciele.


PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA W ŚRODOWISKU WIELOKULTUROWYM
Absolwent studiów licencjackich na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika opiekuńcza w środowisku wielokulturowym posiada wiedzę i umiejętności w zakresie wspierania dzieci, młodzieży i dorosłych w trudnych sytuacjach życiowych, uwzględniając różnorodność kulturową. Potrafi diagnozować potrzeby opiekuńczo-wychowawcze, organizować pomoc oraz wspierać integrację osób z różnych środowisk społecznych i etnicznych. Jest przygotowany do pracy z rodzinami, migrantami, uchodźcami oraz innymi grupami wymagającymi wsparcia, stosując metody pracy pedagogicznej dostosowane do ich specyficznych potrzeb.
Może podjąć pracę w instytucjach pomocy społecznej, takich jak ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, domy dziecka i placówki opiekuńczo-wychowawcze. Znajdzie zatrudnienie w ośrodkach interwencji kryzysowej, schroniskach dla osób w kryzysie bezdomności, domach samotnej matki oraz organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Może również pracować w centrach integracji dla migrantów i uchodźców, ośrodkach wsparcia dla rodzin oraz instytucjach realizujących programy profilaktyczne i pomocowe w środowiskach wielokulturowych.
Osoby kontynuujące studia na studiach drugiego stopnia na tej specjalności nauczycielskiej i odbyciu praktyk pedagogicznych, po uzyskaniu tytułu magistra będą mogły podjąć pracę w placówkach oświatowych jako nauczyciele.
Absolwenci, którzy ukończą pełny, 5-letni cykl kształcenia na kierunku Pedagogika (studia pierwszego i drugiego stopnia) będą posiadali kwalifikacje nauczycielskie zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U.2019, poz. 1450)

Studia stacjonarne

Pedagogika (mgr) - studia nauczycielskie

Studia drugiego stopnia na kierunku Pedagogika w specjalności nauczycielskiej trwają 2 lata (4 semestry) i adresowane są do:

  • absolwentów studiów wyższych pierwszego stopnia na kierunku Pedagogika lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna lub Pedagogika specjalna, prowadzonych zgodnie z standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela określonym w zgodne z Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U.2019, poz. 1450) oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102).
  • absolwentów studiów wyższych pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich prowadzonych zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. na kierunkach pedagogicznych i posiadających przygotowanie pedagogiczne.

Absolwenci, którzy ukończą pełny, 5-letni cykl kształcenia na kierunku Pedagogika (studia pierwszego i drugiego stopnia w odpowiedniej ścieżce edukacyjnej) będą posiadali kwalifikacje nauczycielskie zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U.2019, poz. 1450), co umożliwi podjęcie zatrudnienia w charakterze nauczyciela. Absolwenci otrzymują tytuł magistra pedagogiki.

STUDIA REALIZOWANE SĄ W TRYBIE STACJONARNYM DOSTOSOWANYM DO POTRZEB OSÓB PRACUJĄCYCH – zajęcia odbywają się po godzinie 15.00, hybrydowa forma studiów w siedzibie uczelni oraz online.


PODSTAWA PRAWNA REALIZOWANYCH STUDIÓW:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102)
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t.j. Dz.U. 2024 poz. 453)

SPECJALNOŚCI:
Wybór specjalności następuje na drugim semestrze studiów. Uruchomienie specjalności jest uzależnione od wymaganej liczby osób nią zainteresowanych. O liczebności grup decyduje Dziekan Wydziału Nauk Społecznych ChAT


PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA I SOCJOTERAPIA
Absolwent studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika resocjalizacyjna i socjoterapia posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu resocjalizacji, profilaktyki społecznej oraz socjoterapii, co umożliwia mu pracę z osobami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, kryzysami emocjonalnymi i problemami wychowawczymi. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych, dostosowując metody pracy do indywidualnych potrzeb uczniów, w tym młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym. Posiada umiejętność diagnozowania problemów, projektowania oddziaływań resocjalizacyjnych i prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych wspierających rozwój emocjonalny i społeczny podopiecznych.
Dzięki zdobytym kwalifikacjom nauczycielskim, zgodnym z obowiązującymi standardami, może pracować jako pedagog resocjalizacyjny, nauczyciel w placówkach edukacyjnych i resocjalizacyjnych, wychowawca w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii oraz specjalista ds. profilaktyki i interwencji kryzysowej. Jest także przygotowany do współpracy z rodzinami, instytucjami pomocowymi oraz środowiskiem lokalnym w celu wspierania integracji społecznej osób zagrożonych wykluczeniem.

TERAPIA PEDAGOGICZNA
Absolwent studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, specjalność Terapia pedagogiczna, posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu diagnozy i wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami edukacyjnymi oraz zaburzeniami funkcji poznawczych i emocjonalnych. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć dydaktycznych, terapeutycznych i wspierających, dostosowując metody pracy do indywidualnych potrzeb uczniów, w tym osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Posiada umiejętność diagnozowania trudności w uczeniu się, projektowania i realizowania programów terapii pedagogicznej oraz wspierania rozwoju kompetencji szkolnych i społecznych podopiecznych.
Dzięki zdobytym kwalifikacjom nauczycielskim, zgodnym z obowiązującymi standardami, może pracować jako nauczyciel terapii pedagogicznej w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach edukacyjnych i terapeutycznych. Jest także przygotowany do współpracy z nauczycielami, rodzicami i specjalistami w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz organizowania wsparcia edukacyjnego dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce.


PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA Z ELEMENTAMI MEDIACJI
Absolwent studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami mediacji, posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu opieki, wychowania oraz metod rozwiązywania konfliktów w różnych środowiskach społecznych. Jest przygotowany do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi wymagającymi wsparcia wychowawczego, a także do prowadzenia mediacji w sytuacjach kryzysowych i sporach rodzinnych, szkolnych czy rówieśniczych. Potrafi diagnozować problemy opiekuńczo-wychowawcze, projektować programy wsparcia oraz skutecznie prowadzić działania interwencyjne i mediacyjne.
Dzięki zdobytym kwalifikacjom nauczycielskim, zgodnym z obowiązującymi standardami, może pracować jako wychowawca, pedagog szkolny, opiekun w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także mediator w instytucjach zajmujących się rozwiązywaniem konfliktów społecznych. Jest przygotowany do współpracy z rodzinami, instytucjami pomocowymi oraz organizacjami społecznymi, wspierając proces wychowawczy i integrację osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Pedagogika (mgr) - studia nienauczycielskie

PEDAGOGIKA – STUDIA DRUGIEGO STOPNIA (NIENAUCZYCIELSKIE – 1,5 ROKU, 3 SEMESTRY)
Studia drugiego stopnia na kierunku Pedagogika w proponowanych zakresach specjalnościowych trwają 1,5 roku (3 semestry) i adresowane są do wszystkich absolwentów studiów wyższych pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich. Absolwenci stuiów otrzymują tytuł magistra pedagogiki.


STUDIA REALIZOWANE SĄ W TRYBIE STACJONARNYM DOSTOSOWANYM DO POTRZEB OSÓB PRACUJĄCYCH – zajęcia odbywają się po godzinie 15.00, hybrydowa forma studiów w siedzibie uczelni oraz online.

Wybór specjalności następuje na drugim semestrze studiów. Uruchomienie specjalności jest uzależnione od wymaganej liczby osób nią zainteresowanych. O liczebności grup decyduje Dziekan Wydziału Nauk Społecznych ChAT


PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
Absolwent studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika resocjalizacyjna, posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu diagnozowania, profilaktyki i resocjalizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wykazujących zachowania dewiacyjne lub przestępcze. Jest przygotowany do pracy z osobami niedostosowanymi społecznie, zarówno w środowisku otwartym, jak i w instytucjach resocjalizacyjnych. Posiada umiejętność projektowania i wdrażania programów resocjalizacyjnych, interwencyjnych i terapeutycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb podopiecznych. Potrafi analizować przyczyny zachowań problemowych, podejmować działania prewencyjne oraz współpracować z rodzinami i instytucjami wspierającymi proces readaptacji społecznej.
Może podjąć pracę w placówkach resocjalizacyjnych, takich jak zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich, ośrodki wychowawcze i socjoterapeutyczne, a także w instytucjach penitencjarnych, w tym w zakładach karnych i aresztach śledczych. Znajdzie zatrudnienie w ośrodkach interwencji kryzysowej, domach samotnej matki, schroniskach dla osób w kryzysie bezdomności oraz organizacjach pozarządowych zajmujących się resocjalizacją i profilaktyką społeczną. Może również pełnić funkcje doradcze i eksperckie w instytucjach zajmujących się przeciwdziałaniem przestępczości i reintegracją społeczną.


PROFILAKTYKA SPOŁECZNA I PEDAGOGIKA MIĘDZYKULTUROWA
Absolwent studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, specjalność Profilaktyka społeczna i pedagogika międzykulturowa, posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu diagnozowania i przeciwdziałania zagrożeniom społecznym oraz wspierania integracji w środowiskach wielokulturowych. Jest przygotowany do projektowania i realizacji programów profilaktycznych, edukacyjnych i społecznych, mających na celu zapobieganie wykluczeniu społecznemu, przestępczości, uzależnieniom oraz innym problemom społecznym. Posiada umiejętności mediacyjne i doradcze, pozwalające na skuteczną pracę z osobami zagrożonymi marginalizacją, migrantami, uchodźcami oraz grupami mniejszościowymi. Potrafi także analizować zjawiska społeczne w kontekście globalnym i lokalnym, uwzględniając różnorodność kulturową oraz wyzwania związane z integracją i koegzystencją różnych grup społecznych.
Może znaleźć zatrudnienie w instytucjach pomocy społecznej, ośrodkach interwencji kryzysowej, organizacjach pozarządowych zajmujących się wsparciem osób zagrożonych wykluczeniem, instytucjach zajmujących się migracją i integracją, a także w centrach mediacji i doradztwa społecznego. Może pracować jako specjalista ds. profilaktyki społecznej w programach przeciwdziałania przemocy, uzależnieniom i przestępczości, a także jako doradca w instytucjach zajmujących się wielokulturowością i polityką migracyjną. Jego kompetencje są również przydatne w projektach międzynarodowych i lokalnych inicjatywach na rzecz równości społecznej oraz budowania dialogu międzykulturowego.

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (mgr)

Studia kwalifikacyjne do nauczania w przedszkolu i klasach I-III. Absolwent studiów na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jest wszechstronnie i interdyscyplinarnie przygotowany do pracy nauczycielskiej i wychowawczo-opiekuńczej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. Posiada umiejętności metodyczne w zakresie działań plastycznych, muzycznych, teatralno-literackich i ruchowych, językowych, matematycznych, przyrodniczych i społecznych, a także w zakresie wczesnego nauczania języka obcego, wymaganych nową podstawą programową kształcenia dzieci w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym.

Jednolite studia magisterskie na kierunku trwają 5 lata (10 semestrów). Absolwenci otrzymują tytuł zawodowy magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Absolwent kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wybranej specjalności studiów posiada przygotowanie uprawniające do pełnienia roli zawodowej nauczyciela przedszkola oraz nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej (nauczania zintegrowanego) w szkole podstawowej zgodnie z:

  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102),
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t.j. Dz.U. 2024 poz. 453).

Absolwent kierunku studiów obok ww. kwalifikacji nauczycielskich jest wyposażony w kompetencje w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej w żłobku i klubie dziecięcym (zgodnie z Ustawą z 4 lipca 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat (Dz. U. z 2024 r. poz. 338 i 743) , w świetlicach szkolnych, domach kultury, internatach etc.

Wydział Nauk Społecznych ChAT oferuje dwa zakresy specjalnościowe realizacji studiów. Wybór specjalności następuje na trzecim semestrze studiów. Uruchomienie specjalności jest uzależnione od wymaganej liczby osób nią zainteresowanych. O liczebności grup decyduje Dziekan Wydziału Nauk Społecznych ChAT.

WCZESNA EDUKACJA DZIECKA Z NAUCZANIEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU I KLASACH I-III
W ramach realizowanej specjalności studiów studenci realizują dodatkowe zajęcia poszerzające wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.


WCZESNA EDUKACJA I PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
W ramach realizowanej specjalnośći studiów studenci realizują dodatkowe zajęcia poszerzające wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicach szkolnych, domach kultury, internatach etc.
Warunkiem uruchomienia zakresu specjalnosciowego jest co najmniej 10 zapisanych studentów. Po zakończeniu zapisów Dziekanat poda informację o uruchomionych zakresach specjalnościowych. Osoby zapisane do zakresu specjalnościowego, który nie został uruchomiony realizują program podstawowy, zgodny ze standardem kształcenia nauczycieli.

PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DLA NAUCZYCIELI PSYCHOLOGÓW (1,5 ROKU, 3 SEMESTRY)

Studia Przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli psychologów umożliwiają psychologom uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych oraz nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. pedagogiki oraz metodyki pracy nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty, a także w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.


Absolwent studiów zdobywa wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w placówkach oświatowych jako nauczyciel psycholog. Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu dydaktyki, pedagogiki oraz metodyki nauczania, umożliwiając efektywne prowadzenie zajęć edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych w szkołach i innych instytucjach edukacyjnych. Absolwent potrafi dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb uczniów, wspierać ich rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy oraz współpracować z nauczycielami i rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.


Dzięki uzyskanym kwalifikacjom może podjąć pracę jako psycholog w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach systemu oświaty, realizując działania diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.


Studia realizowane w formule hybrydowej. Zajęcia w formie stacjonarnej odbywają się w wybrane soboty natomiast zajęcia online realizowane są w poniedziałki, w godz. 16.45-20.00.


Wymagana liczby osób do uruchomienia studiów (35).
Warunki rekrutacji na studia podyplomowe
Adresatami studiów Przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli psychologów są absolwenci studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia.

PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DLA NAUCZYCIELI (1,5 ROKU, 3 SEMESTRY)

Studia Przygotowanie pedagogicznego dla nauczycieli umożliwiają uzyskanie kwalifikacji do pracy jako nauczyciel w szkołach i placówkach oświatowych – zarówno publicznych, jak i prywatnych. Umożliwiają zdobycie kompetencji pedagogicznych oraz rozwinięcie umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki, emisji głosu i praktyki nauczycielskiej.


Absolwent studiów posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w zawodzie nauczyciela zgodnie z obowiązującymi standardami kształcenia pedagogicznego. Zdobywa kompetencje w zakresie dydaktyki, psychologii i pedagogiki, umożliwiające efektywne planowanie, organizowanie i realizowanie procesu nauczania oraz wychowania w placówkach oświatowych. Potrafi dostosować metody pracy do zróżnicowanych potrzeb uczniów, w tym osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz skutecznie wspierać ich rozwój intelektualny, społeczny i emocjonalny.


Dzięki uzyskanym kwalifikacjom może podjąć pracę jako nauczyciel w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych oraz placówkach edukacyjnych zgodnie ze swoim wykształceniem kierunkowym.
Studia realizowane w formule hybrydowej. Zajęcia w formie stacjonarnej odbywają się w wybrane soboty natomiast zajęcia online realizowane są w poniedziałki, w godz. 16.45-20.00.


Wymagana liczby osób do uruchomienia studiów (35).


Adresatami studiów Przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli są absolwenci:

  • studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich, których program obejmował treści zgodne z podstawą programową nauczanego przedmiotu,
  • studiów drugiego stopnia rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020 o zgodnym zakresie treści,
  • studiów co najmniej pierwszego stopnia, których program spełnia wymagania podstawy programowej kształcenia w zawodzie,
  • innych kierunków studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich) w ramach studiów kompetencyjnych.
ASYSTENT MIĘDZYKULTUROWY (1 ROK, 2 SEMESTRY)

Absolwent studiów podyplomowych Asystent międzykulturowy posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do wspierania integracji osób z różnych kręgów kulturowych, w szczególności migrantów, uchodźców oraz mniejszości narodowych i etnicznych. Zdobywa kompetencje z zakresu pedagogiki międzykulturowej, psychologii migracji, komunikacji międzykulturowej oraz mediacji, co pozwala mu skutecznie działać w środowiskach wielokulturowych. Potrafi identyfikować bariery adaptacyjne, przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu i wspierać proces edukacji oraz integracji osób z doświadczeniem migracyjnym.


Może znaleźć zatrudnienie w organizacjach pozarządowych, instytucjach pomocowych, ośrodkach dla migrantów i uchodźców, centrach integracji społecznej, urzędach zajmujących się polityką migracyjną oraz instytucjach edukacyjnych i kulturalnych promujących dialog międzykulturowy.


Studia realizowane w formule hybrydowej. Zajęcia w formie stacjonarnej odbywają się w wybrane soboty natomiast zajęcia online realizowane są w poniedziałki, w godz. 16.45-20.00.


Wymagana liczby osób do uruchomienia studiów (35).

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ (1 ROK, 2 SEMESTRY)

Absolwent studiów podyplomowych Organizacja i zarządzanie oświatą posiada kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji, kierowania i nadzorowania placówek edukacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. Zdobywa kompetencje w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, finansami, administracją oraz jakością kształcenia w instytucjach oświatowych. Potrafi skutecznie planować i wdrażać strategie rozwoju placówek edukacyjnych, zarządzać projektami edukacyjnymi oraz współpracować z organami nadzoru, samorządem i społecznością lokalną.


Dzięki zdobytym kwalifikacjom może pełnić funkcje kierownicze w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, placówkach wychowawczych oraz innych instytucjach edukacyjnych i administracyjnych.


Studia realizowane w formule hybrydowej. Zajęcia w formie stacjonarnej odbywają się w wybrane soboty natomiast zajęcia online realizowane są w poniedziałki, w godz. 16.45-20.00.


Wymagana liczby osób do uruchomienia studiów (35).

rektutacja

Wydział teologiczny

Kontakt

Wydział Nauk Społecznych Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie

ul. Broniewskiego 48, pok. 111
01-771 Warszawa
telefon kom.: +48 506-002-321
email: wns@chat.edu.pl 

strona uczelni: wns.chat.edu.pl

strona rekrutacji:  https://irk.chat.edu.pl